Eerste keer vliegen - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Esmé Arkes - WaarBenJij.nu Eerste keer vliegen - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Esmé Arkes - WaarBenJij.nu

Eerste keer vliegen

Door: Esmé Arkes

Blijf op de hoogte en volg Esmé

05 September 2015 | Zuid-Afrika, Bloemfontein

Ohhhh dinsdag was het dan zover. Op naar Düsseldorf, want ik zou voor het eerst gaan vliegen en vijf maand van huis zijn. Opzich was ik helemaal niet zo zenuwachtig. Ik dacht, laat maar komen, ik zie het wel. Eenmaal op Düsseldorf airport te zijn aangekomen en de groep te hebben gevonden, moest ik mijn bagage inchecken. Oeps, ik hield mijn hart vast. 30 kilo was toegestaan, maarja ik had natuurlijk een te zware koffer. Maar gelukkig werden de koffers van de groep qua kilo's gemiddeld.
Eerst vlogen we van Düsseldorf naar Istanboel. Dit duurde 3uur en tijdens onze vlucht kregen we avondeten, wat goed te eten was, een soort pasta. In Istanboel moesten we 3 uur wachten op de volgende vlucht. Deze zou rond 1 uur vertrekken. Toen we in het vliegtuig zaten, viel ik gelukkig al redelijk snel inslapen. Zelf heb ik ook niet meegekregen dat er rond 2 uur, half 3 weer avondeten werd uitgedeeld. Gelukkig zat één van mijn reisgenoten naast me en die zei dat ik geen eten hoefden, zo kon ik blijven slapen. Ook was er blijkbaar tijdens de tweede vlucht nogal wat turbulentie geweest. Dat werd me later pas verteld. En mijn reactie was ook van, huh dat heb ik niet meegekregen. Hun zeiden van, ja dat was ook niet zo moeilijk, je sliep aan één stuk door, en we hebben je maar niet wakker gemaakt om te zeggen dat je je gordel moest omdoen. Thanks :) S'ochtends rond half 8 ofzo kwamen ze met ontbijt. Nou iehhhh het stonk zo en het zag er niet zo smakelijk uit. Iets van een eierpapje met tomaat en zure aardbeienyoghurt. Al met al, vond ik vliegen helemaal niet eng. Dus bij deze, Sorry mam, pap, Larissa en Ruben dat ik nooit durfde te vliegen xp
Toen we in Johannesburg waren aangekomen moesten we wachten op de bus. We vlogen namelijk niet door naar Bloemfontein maar gingen met een, ja wat was het voor bus, ehmmm. Een bus voor 13 passagiers die ons naar Bloemfontein bracht. We waren al vroeg bij de bus, dus raakten we op een gegeven moment aan de praat met de buschauffeur. Wat een kerel, hij praatte Zuid-Afrikaans. Dus we konden wel redelijk volgen wat hij soms tegen de andere buschauffeur zei.
De dag en na hebben we een rondleiding gekregen over de CUT, de universiteitscampus van Bloemfontein en later door naar het winkelcentrum om schoonmaakspullen en eten te kopen. Het appartement was best wel goor. S'avonds zijn we uitgeweest hier in Bloemfontein met een groep van voornamelijk Duitsers.
Gisteren hebben Michelle en ik bijna het hele appartement schoongemaakt, dus het ruikt nu eindelijk fris :) en niet naar vis. Zo vies, onze diepvries daar was iets van vis ingelekt ofzo. En het stok... Niet normaal. Maar gelukkig is dat nu bijna niet meer te ruiken. Voor de rest hadden we gisteren een soort chilldag. Doordat we namelijk vrij laat klaar waren konden we niet meer naar het winkelcentrum, dus gingen we maar een film kijken en later koken. Totdat plots de stoom uitviel. Thanks dat iemand ons heeft uitgelegd dat we de stroom hier bij de receptie moeten kopen.
Straks gaan we weer naar het winkelcentrum om werkkleding en andere dingen te kopen. En morgen gaan we waarschijnlijk naar de cheetaboerderij.
Adios iedereen!!
PS. Bedankt voor het leuke boekje wat ik heb gekregen :)

  • 07 September 2015 - 13:09

    Anna:

    Klinkt goed Esie! Geniet er van, ik blijf je volgen!

  • 07 September 2015 - 17:04

    Anet Arkes:

    Hey Esme super hoor dat je het vliegen niet eng vind. Geniet ervan daar met elkaar.
    Liefs ma.

  • 07 September 2015 - 17:13

    Richard :

    Hey topper ik zag mooie foto's van de cheetaboerderij. Net Moos .
    We gaan vast nog wel een keer met de hele familie vliegen .
    liefs

  • 07 September 2015 - 17:30

    Larissa:

    es klinkt echt super leuk.

  • 13 September 2015 - 13:35

    Ria Lohues :

    Heey esmee of Anna.... haha
    Ik heb de blogspot van jou gelezen.
    Super zeg, wat een avonturen heb je al beleeft.
    We hebben genoten van de mooie foto's die je gedeeld heb op het Facebook.

    Ik hoop dat je nog vele mooie herinneringen gaat maken daar in het Vere Afrika.
    Ik vindt het ontzettend knap dat je deze onderneming aan durft.
    Wij wensen je heel veel geluk en succes met je studie.
    En geniet vooral van deze super mooie tijd in Afrika.
    En wij zullen je volgen... Via Facebook en natuurlijk jou mooie blogspot met jou mooie reis informatie.

    Heel veel liefs,
    Erwin en ria
    En dikke kus en knuffels fleur en jort.
    Het ga je goed meis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmé

Ik ben Esmé, 19 jaar oud en kom uit Schuinesloot. Een klein plaatsje in Overijssel. Ik studeer in Groningen MBRT, wat staat voor medische beeldvormgeving en radiotherapeutische technieken. Denk bijvoorbeeld aan röngtenfoto's, mri-scans, CT-scans, patiënten bestralen en ga zo nog maar even door. In het derde jaar van mijn opleiding begint de stage. Aangezien er zo weinig stage plekken zijn in Nederland, is er een grote kans dat je in België of Duitsland wordt geplaatst. Dit sprak mij niet zo aan, dus heb ik er voor gekozen om op stage te gaan naar Zuid-Afrika. Hier zit ik 5 maand, op 6 Februari ben ik weer terug. Ik probeer zo vaak mogelijk dit blog bij te houden, en anders verschijnt er vast wel van alles op Facebook.

Actief sinds 05 Sept. 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 8112

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 06 Februari 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: